JiL.al - Jeto i Lumtur

​A ka ende rëndësi veshja në arritjen e suksesit?

Facebook
WhatsApp
Telegram
Email

Merr lajme ekskluzive  

Doni të informoheni të parët për lajme ekskluzive? Bashkohuni me grupin tonë  duke klikuar këtu

Vendet e punës dikur kishin uniforma zyrtare dhe jozyrtare. Tani që puna duket krejtësisht ndryshe, a është ende e rëndësishme ideja e ‘veshjes për sukses’?

Ideja e veshjes për sukses dikur ishte relativisht e drejtpërdrejtë; vishni rroba zyrtare, sa më inteligjente aq më mirë. Në zyrat tradicionale, ato në majë të piramidës do të gjendeshin pa ndryshim me kostum; të vishesh për punën që doje do të thoshte të imitoje këtë stil.

Rritja e sektorit të teknologjisë e zhvendosi këtë stereotip. Imagjinoni liderët më të profilit të Silicon Valley dhe rrobat që na vijnë ndërmend janë xhinse, kapelë dhe jakë të zeza.

Në botën e teknologjisë, suksesi ka një lloj uniforme tjetër – një uniformë dukshëm më të rastësishme se kostumet e së shkuarës. Ky trend drejt informalitetit është përhapur edhe në sektorë të tjerë. Më pas, në vitin 2020, kalimi i përhapur në punë në distancë ndryshoi kodet e veshjes së punës.

Gjatë pandemisë, punëtorët kryesisht panë kolegë nga supet lart në video thirrje – nëse i shihnin fare. Nga shtëpia, punonjësit mund të bënin lehtësisht një performancë të shkëlqyer në një takim me një këmishë me jakë, pantallona sportive dhe pantofla. Nëse kamerat ishin të fikur, ata mund të ishin edhe me pizhame, duke punuar nën një jorgan.

Tani, ndërsa punëtorët kthehen në zyra dhe kompanitë provojnë modele të reja hibride, pak firma po kërkojnë një kthim në veshjet zyrtare.

Pra, çfarë do të thotë kjo për t’u veshur për sukses? Të kthehesh në punë me kostum nuk dërgon më të njëjtin mesazh, por veshja e një kapele nuk duket e fortë. Me kaq shumë kode të ndryshme veshjeje në lojë nëpër kompani, a është ende e mundur të ‘vishesh për punën që dëshiron’?

Veshja për sukses ka kërkuar një shkallë të hollësishme. Ideja është të vëzhgoni njerëzit në organizatën tuaj që kanë punën që dëshironi, për të kuptuar se si vishen dhe si mund ta imitoni këtë me një kthesë individuale.

“Ju po dërgoni një mesazh se ku pozicionoheni dhe çfarë aspironi,” thotë trajnerja e besimit në karrierë, Sarah Archer, nga CareerTree Coaching në Londër.

“Ne mund të vishemi në mënyrë të ngjashme me bashkëmoshatarët tanë për të na ndihmuar të ndihemi sikur i përkasim. Ose nëse doni të ecni përpara në karrierën tuaj, mund të visheni ashtu siç e perceptoni veshjen e liderëve për të treguar se jeni gati të kaloni në këtë grup”, shton ajo.

Tërheqja e vëmendjes ndaj ngjashmërive mes vetes dhe më shumë punonjësve të vjetër është një strategji efektive.

Studimet kanë treguar se menaxherët kanë më shumë gjasa të punësojnë dhe promovojnë njerëz që i shohin si të ngjashëm me ta, duke përfshirë edhe mënyrën se si ata prezantojnë.

Përafrimi i stilit tuaj me njerëz në pozita më të larta mund t’ju ndihmojë gjithashtu të dukeni dhe të ndjeni pjesën.

Studimet kanë treguar se veshja më formale mund t’i bëjë punëtorët të ndihen më të sigurt dhe në fakt të përmirësojnë performancën e punës, diçka që Archer e ka parë me klientët e saj.

“Për shumë njerëz, zgjedhja për t’u fokusuar pozitivisht në mënyrën se si vishen dhe prezantohen mund t’i ndihmojë ata të ndihen të sigurt për atë që bëjnë dhe si veprojnë në punë,” tha ajo.

Këto ditë, ka një element tjetër të veshjes për sukses: të tregoni se i keni interpretuar saktë rregullat e vendit tuaj të punës dhe se mund t’i përmbaheni atyre.

Më parë, kur të gjithë mbanin veshje zyrtare, deshifrimi i rregullave të pathëna të veshjes ishte më i lehtë.

Sot, veçanërisht në kompanitë ku kodet e veshjes janë më liberale, një veshje e gjykuar mirë tregon se ju e kuptoni dhe përputheni me kulturën e kompanisë.

“Ajo tregon vëmendje ndaj detajeve, përkushtim, qëndrueshmëri,” tha Joey Price, me qendër në Baltimore, SHBA, themelues i Jumpstart:HR dhe mikpritës i emisionit “While We Were Working”.

“Kjo tregon se po përpiqeni të zotëroni markën tuaj personale dhe se si shfaqeni në hapësira. Sa më shumë të përafroni veten me shenja dhe sinjale që përfaqësojnë se dëshironi të ndërmerrni hapin tjetër në karrierën tuaj brenda asaj organizate, aq më shumë kjo do të vihet re nga drejtuesit,” shton ai.

Marrja e ekuilibrit të gabuar nga veshja e tepërt mund të dërgojë një mesazh negativ. Rreth 79% e vendeve të punës në SHBA tani kanë një kod veshjeje të rastësishme. Duke u veshur me një kostum për të sinjalizuar shpresat e ambicieve ose promovimit mund të dëmtojë realisht reputacionin tuaj.

“Do të dukeni dhe do të ndiheni si një peshk jashtë ujit. Veshja e tepërt tregon se nuk e keni lexuar kulturën, ose nuk keni qenë vëzhgues dhe se nuk përshtateni domosdo”, tha Archer.

Është e rëndësishme të theksohet se rregullat rreth veshjes nuk janë saktësisht të njëjta për të gjithë punëtorët. Për shembull, disa punëtorë kanë më shumë shkathtësi për të treguar origjinalitetin përmes veshjeve sesa të tjerët.

Një studim që heton “efektin e atleteve të kuqe” zbuloi se si burrat ashtu edhe gratë që mbanin veshje jo-konforme në punë u atribuoheshin status dhe kompetencë më të lartë nëse punonin në role të respektuara në organizata prestigjioze.

Me pak fjalë, shefat që tashmë kanë status të respektuar mund ta rrisin atë status duke u veshur me dhunti në mënyra që punonjësit që kërkojnë të ngjiten në shkallët e karrierës nuk munden.

“Veshja për punën që dëshironi është ende një këshillë e mirë. Për sa kohë që ju duhet t’i bëni përshtypje dikujt në rrugën lart ose anash, pamja juaj me të vërtetë luan një rol në këtë,” pohon Price.

Scroll to Top